07 февруари 2022
Средно потребление и средна сметка на битови клиенти на ЧЕЗ Електро за декември 2021 г. и януари 2022 г.
Средно потребление в киловатчаса и средна сметка в лева с ДДС на битови клиенти на „ЧЕЗ Електро България“ АД за месеците декември 2020 г., декември 2021 г. и януари 2021 г. и януари 2022 г.:
месец/година | декември 2020 г. | декември 2021 г. |
средно потребление на фактура в КВТч | 330 | 326 |
средна сметка на фактура в лв. с ДДС | 68 | 70 |
месец/година | януари 2020 г. | януари 2021 г. |
средно потребление на фактура в КВТч | 349 | 373 |
средна сметка на фактура в лв. с ДДС | 71 | 80 |
Сметката на всеки клиент се формира на база индивидуалното потребление и отразява реалното количество консумирана електроенергия. С понижаването на температурите през зимния сезон потреблението на електроенергия се повишава.
Броят на домакинствата в България, които се отопляват на ток, е значително по-висок в сравнение с останалите страни от Европейския съюз.
Ръстът в консумацията на електроенергия се отразява и върху размера на месечните фактури. Заради ниските температури фактурите на някои клиенти, особено тези, които не използват електроенергия за отопление, може да бъдат с леки промени или без промени през студените зимни дни, докато на други клиенти увеличението да е значително в зависимост от начина на отопление, използваните електроуреди и други фактори. Причината е, че в България електроенергията се използва неефективно.
Близо половината от стойността на фактурите се дължи на разходите за отопление през зимата и на охлаждане през лятото. „ЧЕЗ Електро България“ АД винаги е препоръчвало на клиентите да използват разумно и отговорно електроенергията. Експертите по енергийна ефективност определят група от мерки – поведенчески и инвестиционни, които могат да доведат до намаляване на разхода за енергия с между 15 и 40% без да се наруши спокойствието и уюта на домакинството.